zaterdag 4 december 2010

Boek zonder gezicht en geen ruimte meer

faceless in space
Okee. Ik heb zojuist besloten. En het is definitief! En ik ben geen Appie Happie waar de leus "zeg nooit nooit" gold. Ik doe gewoon niet mee. Geen zin in flauwekul. Geen zin in onzinnige extra hobby waar ik eigenlijk niks aan heb. Daarom game ik niet. Al sinds er spelcomputers zijn heb ik er geen enkele aangeraakt. Beetje ge-Wii-d dat dan weer wel, maar dat was bewegen en da's dan weer wel nuttig. Beetje nu ook bezig geweest met Kinect, want als we dat dan toch van Sinterklaas krijgen dan moet het wel goed zijn.

Maar ik doe dus definitief niet meer mee met Facebook en MySpace. Wat een poppetjeskastjes zijn dat, allebei. Grote communities, dat wel, maar wat heb je daar aan als je mensen wil bereiken met je wereldveranderende boodschap en dat niet wordt toegestaan?!!

Zoals bij Facebook waar ze een middeleeuwse banvloek over me hebben uitgesproken. Gewoon omdat ik mensen heb uitgenodigd om vriendjes te worden omdat ik iets belangrijks voor ze heb? Voel me bijna Sinterklaas die opgepakt wordt voor pedofiele neigingen omdat hij cadeautjes aan kinderen uitdeelt. Dus dan maar geen boek en geen gezicht, voor mij heeft dit in ieder geval geen toegevoegde waarde.

MySpace doet ook niet meer mee voor mij. Heb inmiddels meer dan 12500 vriendjes, merendeels muzikanten, en die wil ik graag benaderen met het verhaal van DIR-ACT. Maar net als bij Facebook en zeker bij Hyves iedereen een bericht versturen kan niet. Per 60 maximaal dat weer wel. Vriendengroepen aanmaken kan tot een maximum van 5000 vrienden; daarboven is deze functie uitgeschakeld. Belachelijk. Voeg dat bij het totaal andere, ontoegankelijke en onooglijke design dat nu de standaard is en MySpace heeft bij bijna iedereen afgedaan. Geen ramp, maar voor mij werkt het dus niet meer.

Dus bye bye MyFace en bye bye SpaceBook. Er is zowiezo meer veranderd vanaf het moment dat we "faceless in space" gingen (zie foto).

Ik zoek mijn eigen ruimtes wel en schrijf mijn eigen boek. Over dingen die er echt toe doen, over inhoud en niet de buitenkant. Mijn gezicht is immers helemaal niet belangrijk, dat van alle acts wereldwijd wel. DIR-ACT is in die zin ook een online social society naar mijn hart: minder gelul in de ruimte, maar echt contact. Iets waar mensen wereldwijd echt iets aan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten